Czy wypożyczając auta średniej klasy można...
Komentarze: 0
Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach
Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest drogie. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają Wypożyczalnia samochodów Olsztyn .
Wypożyczalnia samochodów obecne w bliskim świata ciągle biznes mało znany. Wśród rodaków pokutuje mit, iż na wypożyczenie auta pozostawać tylko najbogatszych, a żeby uruchomić taką praca, przydatne są olbrzymie nakłady, jakie umieją się nie nie zwrócić. Tymczasem Polska to sektor z dużym potencjałem.
Prowadzenie wypożyczalni samochodów zaczęło się opłacać, gdy Polska przystąpiła do Grupie Europejskiej, a granice zostały otwarte. Dzięki temu własny kraj zaczęło odwiedzać jeszcze dużo turystów, zaś toż oczywiście oni są drinkom z motorów napędowych tego biznesu.
– Konkurencja na krajowym rynku jest tak duża. Istnieje na nim kilka ważnych światowych firm, m.in. Avis Rent a Car, Herz czy Europcar, przecież nie brakuje i mniejszych wypożyczalni o zasięgu lokalnym – mówi Katarzyna Dobrzyńska, dyrektor ds. marketingu i PR w spółce Avis. – Wystarczy jednak spojrzeć nawet na sytuację w Niemczech by stwierdzić, iż na rodzimym rynku można także dużo zdziałać. Na 80 mln mieszkańców Avis Niemcy posiada flotę ponad 15 tys. samochodów. W Polsce, przy ok. 40 mln ludzi, Avis dysponuje flotą 1,5 tys. pojazdów także istnieje toż najprawdziwsza w Polsce flota w wynajmie średnioterminowym, czyli od 1 do 12 miesięcy.
Auto dla goście
Uruchomienie wypożyczalni samochodów rozpoczęło się dawać w sezonie przystąpienia Polski do Grupy Europejskiej oraz otwarcia granic dla ludzi innych krajów Wspólnoty. Dzięki temu polski świat zaczęło odwiedzać coraz dobrze turystów, natomiast więc dokładnie turystyka stanowi drinkom z względów napędowych tego sklepu. Pozytywny wpływ na branżę miało też wprowadzenie do Własny tanich linii lotniczych.
Drugim filarem, na jakim własną rolę opierają wypożyczalnie samochodów, są klienci biznesowi. Firmy wypożyczają pojazdy dla własnych mieszka, ale też dla pracowników, którzy wykonują handle w drugim mieście. Koszty wynajęcia auta są prostsze niż np. koszty pracowniczych taksówek. Oprócz wynajmu krótkoterminowego, popularny wśród firm jest również tzw. wynajem średniookresowy, który stoi kilka miesięcy Wynajem samochodów Olsztyn . Korzystają spośród niego nazwy, jakie w konkretnym okresie muszą wykonać flotę samochodów daną do obsługi konkretnego projektu w ścisłym czasie. Dzięki temu nie muszą ponosić wielkich kosztów zakupu nowych pojazdów natomiast nie muszą kontrolować ich, kiedy projekt zostanie już zrealizowany.
Ale najistotniejsi są tzw. klienci assistance, lub firmy ubezpieczeniowe, które wynajmują auta jako pojazdy zastępcze dla swoich podopiecznych.
– O ile w sukcesu klientów turystycznych popyt stanowi w szybkiej mocy sezonowy, zatem na zbycie aut zastępczych (assistance), pomimo nieznacznych wahań, prowadzący wypożyczalnię może dzielić na w miarę stały poziom zleceń – mówi Łukasz Mozolewski, specjalista ds. sieci wynajmu krótkoterminowego Global Rent a Car. – Jednak zgodę z operatorami assistance łatwiej jest nawiązać wysokim i ciężkim wypożyczalniom. Zatem warto pomyśleć dołączenie do sieci franczyzowej, ponieważ to gwarantuje nie tylko dostęp do floty pojazdów, a przede wszystkim były dopływ zleceń typu assistance.
Samochód z lotniska
Wypożyczalnie samochodów najczęściej postępują w stronach lotnisk czy dworców kolejowych, jednak na wynajmie samochodów można korzystać nawet w miastach będących tanio niż 100 tys. mieszkańców, bo konkurencja w takich mieszkaniach jest daleko słabsza. Gra obecnym w krótszych miastach łatwiej znaleźć miejsce na parking, jaki powinien wybierać się w normalnym sąsiedztwie biura.
– Parking winien być ogrodzony i chroniony. Warto te rozpocząć zgodność z myjnią, bo standardem jest, by przed każdym wydaniem pojazd został umyty – tłumaczy Łukasz Mozolewski.
Siła i stopień zróżnicowania floty podyktowane są przede każdym popytem na właściwe pojazdy, i ten chce od specyfiki naszego rynku. Kompletując flotę trzeba też wziąć pod opiekę grupę docelową, do której skierowane będą znane usługi. Klienci instytucjonalni oraz turyści poszukują samochodów większych i znacznie atrakcyjnych, takich jak np. Ford Mondeo, czy Toyota Avensis. Wśród klientów swoich największą popularnością napawają się auta z klasy ekonomicznej – Toyota Yaris i Opel Corsa.
– Rozpoczynając działalność warto zaopatrzyć się najpierw w jeden, dwa samochody z dowolnego popularnego segmentu, a flotę rozbudowywać właśnie w okresie, kiedy poznamy rynek i dowiemy się, na jakie auta w swym regionie istnieje najkorzystniejsze zapotrzebowanie – wyjaśnia Łukasz Mozolewski. – W normalniejszej sprawie są osoby prowadzące franczyzowe wypożyczalnie samochodów, gdyż mogą pobierać z wiedzy i uczucia franczyzodawcy, pamiętają i ułatwiony wstęp do floty pojazdów. Dzięki temu zamiast martwić się o finansowanie kolejnych zakupów, franczyzobiorca może skupić się na pozyskiwaniu klientów.
Kosztowny interes
Największym problemem, z którym muszą zmierzyć się przyszli właściciele wypożyczalni samochodów, są koszty stworzenia, a później utrzymania floty. Pojazdy można nabyć na dług, zachować w leasing, lub skorzystać z oferty wynajmu długoterminowego. Choć koszty kredytowania lub leasingu sprzedają się mniejsze z wynajmu długoterminowego, to a potrzeba do nich doliczyć również wydatki na serwisowanie, przeglądy, zmiany i trzymanie ogumienia. Tańszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem jest wynajem długoterminowy, bo każdym przejmuje się firma zarządzająca flotą.
– Jeśli planujemy otworzyć wypożyczalnię, jaka ma w bezpośredniej ofercie 20 samochodów, to na sfinansowanie ich zakupu potrzeba nam co kilka 1 mln zł. Dlatego ogólnopolską sieć są Wynajem aut Olsztyn w okresie pracować tylko firmy dysponujące wielkim pieniądzem lub zdolnością kredytową – mówi Łukasz Mozolewski.
Sporo kosztuje i utrzymanie floty. Im nowsze i wspanialsze pojazdy korzystamy w przystępnej ofercie, tym czystsze są koszty ich utrzymania, ale same ważna na nich moc zarobić.
– O ile utrzymywanie małych nowych aut nie przekracza kwoty 1,5 tys. zł miesięcznie za pracę, zatem w wypadku pojazdów prestiżowych ilość ta stosuje kilku tys. zł – wyjaśnia Mozolewski.
Podliczając koszty prowadzenia wypożyczalni samochodów powinien również uwzględnić: czynsz za wynajem biura, wynagrodzenia dla pracowników, prowadzenie zajęć reklamowych, bądź same koszty podstawiania aut do odbiorców. Średnie miesięczne koszty zależą a w licznej mierze od ilości posiadanej floty oraz z wielkości obsługiwanych zleceń.
Biznes na doczepkę
Mówiąc o prowadzeniu wypożyczalni aut nie należy zapominać o przyczepach. Nie wszystek jest właścicielem busa lub kombi, a przyczepa pozwala przewieźć prawie wszystko – materiały budowlane, meble w trakcie przeprowadzki, czy tylko co zakupioną lodówkę. Stacje paliw Orlen i Statoil angażują się wypożyczaniem seryjnie produkowanych przyczep, ale wybór jest niezwykle mały. Klienci stanowiący szersze oczekiwania korzystają z nowych punktów. Jednym z nich istnieje firma Ta-No, założona 15 lat temu poprzez Tadeusza Nockoskiego, ciesząca się wypożyczaniem, naprawą, pracą i przyczep oraz zabudową aut.
– W polskiej firmie można pożyczyć blisko sto przyczep w 30 rodzajach. Mężczyźni posiadają szczególne wymagania dotyczące parametrów, takich jak: długość, wysokość, rozstaw osi, ładowność, specjalne mocowania, a nawet kolor. Jeśli żadna przyczepa nie spełnia wymagań, sami spełniamy ją pod numer i dodajemy homologację, jeśli klient sobie tego życzy. Indywidualne zamówienie realizujemy z samego dnia do półtora miesiąca. Wiemy, że konsumenci nie zawsze używają sprzętu zgodnie z zastosowaniem i wożą na przykład cięższy ładunek niż powinni, dlatego instalujemy dodatkowe wzmocnienia konstrukcji – mówi Jakub Nockoski, dyrektor marketingu Ta-No a zarazem syn właściciela.
Oprócz przyczep, firma oferuje również specjalne pasy oraz kliny mocujące. Koszt pożyczenia dwukołowego samochodu na indywidualną dzień waha się od 30 do 220 zł. Przy okresie dłuższym niż cztery dni cena podlega negocjacji. Wszystka z przyczep posiada obowiązkowe ubezpieczenie OC, którego roczny koszt wynosi 30-100 zł. Zniżki można wziąć dzięki prowadzeniu floty przyczep – tak toż kiedy stanowi toż w przypadku samochodów. Klient podpisuje ponadto stosowną umowę, w jakiej zobowiązuje się do wyrównania kosztów ewentualnych szkód. Droższe przyczepy mają wmontowany GPS, dzięki któremu pracodawca może zobaczyć, gdzie wydobywa się jego sprzęt. Ta-No z paru lat nawiązuje zgodność z kontrahentami z bogatych stronie Polski – z Gdyni, Katowic, Poznania, Łodzi, Lubonia.
– Biznes płaci się nie lecz w pełnych miastach, dobra lokalizacja to jeszcze okolica ruchliwej drogi, dlatego mój problem widzi się przy ulicy Warszawa-Katowice. Istotny istnieje ogromny plac na sprzęt, nie potrzeba specjalnych zabudowań. Seryjna produkcja przyczep bagażowych pod marką Krafter, którą wpisaliśmy w bieżącym roku, sprawiła że postanowili się na poszukiwanie partnerów, którzy poprowadzą wypożyczalnię i zostaną dilerami produkowanego przez nas sprzętu. Przedsiębiorcy, którzy podpiszą z nami umowę, będą potrafili zająć się sprzedażą i wypożyczeniem przyczep Krafter na terenie całego świecie – mówi Jakub Nockoski.
Taki biznes można pokazywać jako dodatkową pomoc w ramach już istniejącej firmy. Wystarczy teren, gdzie będzie trwał sprzęt – na dowód stacja benzynowa, zakład blacharski lub wulkanizacja. Doskonałym polem do robienia biznesu jest sąsiedztwo ruchliwej drogi przy wylocie z konkretniejszego miasta.
Dodaj komentarz